Készítette: Iski Ágnes
Az egyik legnagyobb internetes cég belépett a zenei piacra. A Google Music zenebolt árai teljesen megegyeznek a konkurenciáéval, az iTuneséval. Funkciói közé tartozik, hogy lehet zenéket megosztani barátokkal és ingyen lehet használni az online zenetárat.Az egyik legnagyobb internetes cég belépett a zenei piacra. A Google Music zenebolt árai teljesen megegyeznek a konkurenciáéval, az iTuneséval. Funkciói közé tartozik, hogy lehet zenéket megosztani barátokkal és ingyen lehet használni az online zenetárat.
A Google Music zenebolt közel 13 millió zenét kínál vásárlásra az Android Marketen. Három kiadó katalógusa található benne.(Universal,Sony,EMI). Tehát hiányzik a Warneré, olyan előadóké mint Madonna, REM, Led Zeppelin és sokan mások. Lesznek exkluzív, csak a Google Music-on elérhető vagy csak itt debütáló zenék is, például a Rolling Stones hat koncertlemeze, Shakira és Pearl Jam is az exkluzív partnerek között van. A Google magas színvonalú mp3-at kínál. A szolgáltatás egyelőre csak az USA-ban érhető el és még nem esett szó terjeszkedésről.
A szolgáltatás szorosan összekapcsolódik a Google még fejlesztési folyamatában álló közösségi oldalával. Barátainkkal, ismerőseinkkel bármilyen zenét megoszthatunk, akár teljes albumokat is, ingyen, bár ez a lehetőség csak az első zeneszám meghallgatása után áll fenn.
A Google Music elérhetővé teszi minden amerikai számára az az online zenetárat, ami nyáron debütált béta verzióban. Ez azt jelenti, hogy a zenék felkerülnek egy szerverre, és innen bármilyen eszközről elérhetők, akár számítógépről,okostelefonról vagy iPAD-ról.
A független, vagyis kiadóhoz le nem szerződött zenekaroknak szól az Artist Hub szolgáltatás. Egyszeri 25 dollár befizetése után mindenki létrehozhatja a saját aloldalát, és szabadon eldöntheti, hogy mennyiért árulja itt a zenéit. Az árból 30 százalékot tart meg a Google. Továbbá az amerikai T-Mobile előfizetői kérhetik majd azt is, hogy az Android Marketen vásárolt zenék árát a mobilszámlájukhoz írják hozzá.
Természetesen megindult a spekuláció, hogy milyen sikerre számíthat a Google zeneboltja, meg tudja-e szorítani az online piac óriását, vagyis a konkurenciát, az Apple iTunes boltját.
Viszont az Apple zeneboltja 2003-ban indult, az Amazoné pedig 2007-ben. "A Google nagyon későn lépett be erre a telített piacra" - vélte egy elemző. "Nem kizárt azért, hogy megveti a lábát a Google ezen a piacon is, ha nem is az iTunes első, de talán az Amazon második helyét fenyegetheti" - mondta egy másik szakértő.
A cég abban reménykedik, hogy közösségi funkció lesz ez, amihez hasonlót "még senki nem csinált": hiszen "az emberek leginkább barátaik ajánlásai alapján fedeznek fel új zenéket" - nyilatkozta a Google egyik vezetője.